پروژه ها و کارخانه ها

کارخانه کنسانتره سنگ آهن پایا فولاد کویر یزد

در سال ۱۳۹۷ راه اندازی این کارخانه از سوی شرکت فکور صنعت تهران آغاز و در آبان سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسید. این مجموعه در زمینی به مساحت ۵۶ هکتار، همجوار با معادن بزرگ کشور همچون چادرملو، چغارت و چاه‌گز واقع شده و در حال حاضر ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون تن کنسانتره سنگ آهن را دارد.

با احداث این مجموعه زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر به طور مستقیم و ۸۰۰ نفر به طور غیر مستقیم فراهم شده است.

پس از احداث این کارخانه مسئولیت مدیریت بهره برداری از این کارخانه به عهده شرکت راهبر فرایند آریا قرار گرفته است و این مجموعه تاکنون توانسته با به کارگیری به روزترین تجهیزات و متدهای مدیریتی، تأثیر به سزایی بر بهره وری هرچه بیشتر این کارخانه داشته باشد.

مجتمع بازیافت باطله چادرملو

مجتمع بازیافت باطله چادرملو

اولین مجتمع متمرکز بر بازیافت باطله ­ی کنسانتره سنگ­ آهن در کشور که بهره ­برداری آن توسط شرکت راهبر فرآیند آریا در حال انجام است، مجتمع بازیافت باطله چادرملو است.

در این مجتمع، سالانه ۲۵۰ هزار تن کنسانتره­ی سنگ­آهن تولید می­شود که حاصل بهره­برداری از باطله ­های کارخانجات فرآوری مجتمع چادرملو است. این مجتمع که طی ده سال گذشته حدود دو میلیون تن کنسانتره را از عیار ۶۲ تا ۶۶ تولید کرده است، اولین کارخانه در ایران بوده که از تکنولوژی شدت میدان بالا بهره می­برد. مجتمع بازیافت باطله چادر ملو در حوالی شهرستان اردکان استان یزد قرار دارد و در حال حاضر ۸۰ نفر در آن مشغول به کار هستند.

مجتمع جلال ­آباد زرند

بهره­برداری از اولین کارخانه­ی کنسانتره­ی سنگ­آهن هماتیت در ایران در جوار معدن جلال­آباد شهرستان زرند، بر عهده خانواده­ی راهبر فرآیند آریا است. در شهریور ماه سال ۱۳۹۳ بود که فعالیت در این مجتمع آغاز شد و در حال حاضر، به مدد بهره­گیری از دانش روز، ماشین­آلات پیشرفته و روش­های نوآورانه، توان آبگیری باطله­ی تر در آن به ۸۰ % و ظرفیت تولید کنسانتره ی سنگ آهن به ۶۰۰ هزار تن در سال رسیده است.

اجرای طرح­های جدید در جهت اصلاح خط تولید این مجتمع، علاوه بر افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت تولید در آن، منجر به فراهم آمدن زمینه­ی اشتغال تعداد زیادی از جوانان بومی منطقه نیز شده است. در مجتمع جلال­آباد با بهره­گیری از اینترنت اشیاء، سیستم مانیتورینگ و کنترل از راه دور کارخانه طراحی و پیاده­سازی شده است.

مس کاوان عباس­ آباد

مجتمع مس کاوان عباس ­آباد، بزرگ­ترین معدن مس ایران در بخش خصوصی را که دارای پروانه­ی بهره­برداری است، در خود جای داده است. در سال ۱۳۸۶ شرکت مس کاوان عباس‌آباد به‌منظور اکتشاف و استخراج از معادن عباس‌آباد و فرآوری، تولید و صادرات کنسانتره مس تأسیس گردید، اما در سال ۱۳۹۲ توسط گروه نماد صنعت پارس خریداری شد.

این شرکت علاوه بر انجام عملیات اکتشاف و استخراج از معادن فوق، با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های تولید و فرآوری دنیا شامل خطوط سنگ‌شکنی خشک، سورتر اشعه ایکس و کارخانه مجهز فلوتاسیون و به‌کارگیری بیش از ۱۴۵ نفر نیروی انسانی مجرب شامل کارشناسان، تکنسین‌های فنی و کارکنان ماهر، قادر به تولید بیش از ۷۰۰۰ تن محصول کنسانتره مس به‌صورت سالانه است.