همکاری با موسسات

یکی از تمایزات جدی مجموعه راهبر فرایند آریا در توسعه دانش، کیفیت بهره‌وری و کارآیی خود، مشارکت با موسسات علمی، پژوهشی و دانشگاهی است. این موضوع چهار مزیت را برای مجموعه در بر خواهد داشت، توسعه دانش، سرعت رشد دانش، ایجاد تمایز در توسعه سریع‌تر و کامل‌تر مجموعه و در نهایت تولید دانش جدید برای ایجاد کیفیت و بهره‌وری بیشتر که در مجموع این فعالیت می‌تواند رشد بیشتر و کاهش هزینه‌های اضافی را برای مجموعه­‌ها در بر داشته باشد.

مجموعه راهبر فرایند آریا در حال حاضر وارد مشارکت و همکاری کامل با موسسات و مجموعه دانشگاه‌­های امیرکبیر و بهشتی گردیده است و در شاخه‌های مانند اکتشاف پهنه‌های معدنی، طراحی تجهیزات، توسعه سیستم‌های IOT و استفاده از تکنولوژی‌های نوین با این گروه مجموعه‌ها وارد فعالیت شده و با دانشکده‌های مکانیک، کامپیوتر و صنایع در تعامل است.

برای نمونه پروژه‌ای جهت همکاری با دانشگاه امیرکبیر در سطح دانشجوهای دکتری تعریف شده است که علاوه بر حل موضوع و اجرا به صورت پروژه دانشگاهی، حمایت پایان‌­نامه­های دانشجویان ارشد و دکتری انجام می‌گیرد که در آن­ها ترندهای جهانی در حوزه تولید کنسانتره آهن و مس را از چند لحاظ بررسی و تحقیق و نقشه راه ایجاد می‌گردد و سؤالاتی از قبیل سیستم‌های دقیق و اندازه‌­گیری برای تولید هر تن کنسانتره چند نفر مشغول به کار هستند، چه میزان آب مورد مصرف قرار می‌­گیرد و سایر اطلاعاتی که می‌­تواند منجر به ایجاد بهره‌­وری و یا بهینه‌­سازی سیستم‌­های اجرایی گردد.

چشم‌­انداز سازمان برمبنای رقابتی و تولید ارزش‌افزوده است که ما باید ترندهای جهانی را بررسی و تحقیق کنیم. بنابراین در این راستا نیاز به همکاری با دانشگاه‌ها و موسسه‌­های صنعتی، اساتید دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های آزمایشگاهی و … هستیم.